۷ ویژگی برجسته یک آگهی تبلیغاتی خوب

۷ ویژگی برجسته یک آگهی تبلیغاتی خوب

 

ویژگی های برجسته یک آگهی تبلیغاتی خوب عبارت است از:

  1. باید ساده باشد
  2. باید قدرت جذب مخاطب را داشته باشد
  3. باید وسوسه انگیز باشد
  4. باید دارای ارزش معنوی باشد
  5. باید شامل نکات آموزشی باشد
  6. باید در ذهن ماندگار باشد
  7. باید واقعی باشد

 

۱٫ باید ساده باشد

اولین ، مهم ترین و اصلی ترین رکن یک آگهی تبلیغاتی به بیان ساده آن است. تبلیغات باید قابل درک باشد. نباید در آن از کلمات قلمبه سلمبه و نامفهوم و جملات بلند به جای واژگان ساده و قابل درک استفاده شود.

 

۲٫ باید قدرت جذب مخاطب را داشته باشد

یک آگهی تبلیغاتی باید قدرت جذب بیننده را داشته باشد. به عبارت دیگر باید به شیوه ای ارائه شود که در نگاه اول بتواند نظر مخاطب را جذب کند.

روش های زیر فرآیند جذب مخاطب را سرعت می بخشد:

الف) عنوان باید شکلی درست و جذاب داشته باشد. باید کوتاه و ساده باشد تا مخاطب به راحتی آن را به خاطر بسپارد.

ب) اشکال و تصاویر استفاده شده باید ارتباط مستقیمی با محصول یا خدمات تبلیغ شده داشته باشند. یک طرح و تصویر مناسب کمک شایانی به شرح محصول می کند.

پ) ایجاد حاشیه های جذاب دور آگهی تبلیغاتی به قابل تشخیص بودن تبلیغ شما نسبت به دیگر تبلیغات کمک می کند. خط کشیدن زیرکلمات کلیدی و خالی گذاشتن فضایی زیر تبلیغات به قدرت جذب مشتری می افزاید.

ت) اعلام قیمت محصول در آگهی تبلیغاتی نیز برای جذب مخاطب مفید است. هر چه قیمت کالا کمتر باشد مفید تر خواهد بود.

ت) قرار دادن قیمت محصول در آگهی تبلیغاتی نیز می تواند برای جذب مخاطب و مشتری مفید باشد.

ث) استفاده از کوپن و درج کد تخفیف در آگهی تبلیغاتی از دیگر گزینه های مناسب برای جذب مخاطب است.

 
۳٫ باید وسوسه انگیز باشد

آگهی تبلیغاتی باید قادر به معرفی روش ها و موارد استفاده از محصول به مخاطب باشد. شعارهای تبلیغاتی می توانند در این زمینه مؤثر باشند.

برای مثال، در تبلیغ دانشگاه آزاد از عبارت “رویایت را آزاد انتخاب کن” استفاده شده است؛ همچنین در تبلیغات ایرانسل از عبارت “با یک تغییر بزرگ زندگی کنید” به عنوان شعار تبلیغاتی در نظر گرفته شده است. تمام این شعارها دارای ارزش و تاثیر گذاری خاصی هستند. البته این ارزش و تاثیر گذاری می تواند از طریق تصاویر موجود در تبلیغ نیز بیان شود.

 
۴٫ باید دارای ارزش معنوی باشد

آگهی تبلیغاتی می تواند تأثیر بسزایی در مخاطب داشته باشد اگر در آن از استدلال های قانع کتتده استفاده شده باشد. مخاطب نباید هیچ شک و تردیدی در کیفیت محصول داشته باشد و کاملاً راضی و متقاعد شود.

ویژگی های برجسته محصول باید مورد توجه قرار بگیرد اما بهتر است از مبالغه بیش از اندازه در توضیحات کیفیت محصول پرهیز شود و به زبان ساده بیان شود تا مخاطب به راحتی آن را درک کند. برای مثال در تبلیغ نوعی خودکار ذکر شده که “خودکاری مناسب برای افرادی که راحتی دست هنگام نوشتن برایشان اهمیت دارد.”

در تبلیغی دیگر در مورد خمیر دندان فورهان گفته شده “برای لثه ها ایده آل است و از دندان های شما محافظت می کند.”

برخی شرکت ها و فروشگاه ها از ضمانت بازگشت وجه برای متقاعد کردن مشتری در خصوص کیفیت محصولاتشان کمک می گیرند.

 
۵٫ باید شامل نکات آموزشی باشد

یک آگهی تبلیغاتی باید به مرد درباره نحوه استفاده از آن محصول توضیح بدهد. همچنین باید درمورد کاربردهای جدید محصول که مردم با آن ها آشنا نیستند توضیحاتی ارائه دهد. یک آگهی تبلیغانی که شامل اطلاعاتی در خصوص نحوه استفاده از محصول، مراکز فروش، قیمت و خدمات پس از فروش باشد تأثیر فراوانی در افزایش فروش و تقاضا دارد.

برای مثال، در هنگام خرید یک مایکرو ویو سامسونگ یک بروشور حاوی روش های تهیه سوپ، پیتزا، کیک و دسرهای مختلف به مشتری داده می شود. یا در مورد یخجال و فریزر دفترچه ای حاوی نکات و دستورالعمل های مختلف درباره نگهداری سبزیجات، میوه ها و نان و همچنین روش های محافظت و تمیز کردن یخچال به مشتری داده می شود.

 
۶٫ باید در ذهن ماندگار باشد

آگهی تبلیغاتی باید به گونه ای تهیه شود که در مخاطب یک حس ماندگار ایجاد کند. با تکرار کمپین تبلیغاتی این امر محقق خواهد شد. این تکرار کمپین تبلیغاتی یک تصویر ثابت از محصول در ذهن مخاطب ایجاد می کند.

علائم و برندهای تجاری برای موفقیت در این بخش مؤثر هستند. اپل، سونی، دیجی کالا و باما با موفقیت در این روش توانستند محصولات و خدمات خود را در ذهن افراد ماندگار کنند.

 

۷٫ باید واقعی باشد

یک آگهی تبلیغاتی باید حقیقی و واقعی باشد. نباید واقعیت ها در مورد محصول را پنهان و یا آن ها را اشتباه معرفی کند. ترجیحاً باید درباره محدودیت های محصول اطلاعات بدهد. برای مثال یک تاجر پارچه باید به وضوح در خصوص تغییر رنگ پارچه در صورت شست و شو با آب داغ با مشتری صحبت کند.
اگر معایب و محدودیت ها به روشنی بیان نشود، در نهایت خریدار پس از مدتی استفاده از محصول به این مشکلات پی خواهد برد. این امر اعتماد مشتری را از بین خواهد برد و تبلیغات در رسیدن به هدف نهایی شکست خواهد خورد.

 

منبع: yourarticlelibrary

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *