آنتونی رابینز از فقر تا استاد موفقیت

موفقیت با آنتونی رابینز

تولد و کودکی

آنتونی یا تونی در ۲۹ فوریه ۱۹۶۰ در شمال هالیوود ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد و سال ها بعد به یک استاد در مسیر رسیدن به موفقیت تبدیل شد.

او بزرگترین فرزند خانواده جی مهووریک بود. هفت ساله بود که والدینش از یکدیگر جدا شدند. پس از آن مادرش چند ازدواج دیگر را تجربه کرد که یکی از این ازدواج ها با جیم رابینز بازیکن نیمه حرفه ای بیس بال بود. جیم سرپرستی تونی را که اکنون دوازده ساله بود به طور قانونی پذیرفت.

 

شرایط زندگی

در دوران دبیرستان به عنوان کارگر تاسیساتی و مستخدم مشغول به کار شد تا بتواند به برادر و خواهر کوچکش کمک کند. سر انجام در هفده سالگی خانه را برای همیشه ترک کرد و به عنوان نگهبان مشغول به کار شد. تونی زندگی سخت و فقیرانه ای را می گذراند و در ۲۲ سالگی در یک آپارتمان کوچک به تنهایی زندگی می کرد. او که به شدت گرفتار چاقی، تنبلی و فقر بود در رویای یک ویلای بزرگ میان جنگل و دریا و اتومبیل گران قیمت و همسر و فرزند بود.

 

اولین قدم

آنتونی رابینز بالاخره تصمیم گرفت برای رسیدن به این رویاهای جاه طلبانه اش دست به کار شود. برای این کار ابتدا باید از شر چاقی، تنبلی و خواب آلودگی رهایی می یافت.
آنتونی شروع به مطالعه چند کتاب کرد اما مطالب متناقض کتاب ها او را بیشتر گیج و سر در گم می کرد. بنابر این تصمیم گرفت برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن از یک فرد با اندامی ایده آل و مناسب الگو برداری کند.

او افکار، رفتار و سبک زندگی فرد مورد نظرش را الگو و سرمشق قرار داد و موفق شد بدون رژیم های سخت در حدود دو ماه به اندام مناسب و مورد نظرش دست یابد.

 

اولین ایده

پس از این موفقیت به این نتیجه رسید که در سایر کارها نیز می تواند از همین روش استفاده کند و با الگو برداری و همچنین با کمک روانشناسی و کنترل ذهن به موفقیت دست یابد.
کتاب “قدرت نامحدود” یکی از پر فروش ترین نوشته های آنتونی رابینز است که ترجمه آن در ایران موجود است. در کنار موفقیت کتاب هایش شروع به برگذاری سخنرانی و سمینار کرد. او در این سخنرانی ها به مردم کمک می کند تا توانایی های خود را کشف کنند.

کتاب ها، سخنرانی ها و موفقیت تونی خیلی زود توجه ورزشکاران آمریکایی خصوصاٌ لس آنجلسی را به خود جلب کرد. آن ها با کمک مشاوره های او موفق به کسب مدال طلای المپیک شدند.

سپس او در یک قرارداد با ارتش آمریکا توانست زمان و هزینه آموزش تیر اندازی را به نصف و میزان قبولی سربازان را از حدود ۷۰% به حدود ۱۰۰% برساند. این در حالی بود که او هیچ آشنایی و حتی علاقه ای به سلاح و جنگ نداشت.

 

فعالیت های آنتونی رابینز

او اکنون در شرکت هایی که خودش تاسیس کرده و یا در آن ها به عنوان مشاور حضور دارد برای رسیدن مردم به موفقیت و زندگی شاد تلاش می کند. او حتی یک بنیاد غیر انتفاعی تاسیس کرد تا به کودکان معلول، افراد بی خانمان، سالمندان و زندانیان کمک کند تا زندگی موفق و شادی داشته باشند.

در حال حاضر آنتونی رابینز به یک فرد مشهور در دنیا تبدیل شده و در دلما کالیفرنیا در کنار همسر و فرزندانش در قصری که سال ها پیش رویای آن را داشت زندگی می کند و هنوز دست از تلاش برای ساختن دنیایی بهتر برای مردم دست بر نداشته است.

 

پیشنهاد تیم ایده طلایی

اگر می خواهید با کلام تأثیر گذار و روش های موفقیت آنتونی رابینز آشنا شوید می توانید کتاب دو جلدی “به سوی کامیابی” با ترجمه مهدی مجرد زاده کرمانی را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *